13 juni 2011

De Ziel in al haar Glorie




DE ZIEL IN AL HAAR GLORIE

Ik ben in een 'ergens'; de achtergrond is in deze droom niet belangrijk want de focus was gericht op een gebeurtenis. Ik stond voor een persoon en achter die persoon op een 'verhoging' stond de Meester. Hij had een bril op. Dit is voor mij altijd een belangrijk gegeven in een droom, het geeft namelijk meerwaarde aan het fenomeen 'zien'. 
 Droom: 11-06-2011 





Ik stond dus voor een persoon. Deze persoon was ik aan het uitleggen wat 'lichtpatronen' voor de ziel inhoud. Terwijl ik voor de persoon stond kon ik de ziel er-uit-lichten. Het was de persoon die ik omzette in een lichtpatroon met als kern middenin het patroon de ziel. Ik vertelde dat wanneer je een negatieve gedachte/daad creëerde, de kern zich naar 'beneden-richte' en bij elke positieve gedachte/daad de kern zich 'opwaarts-richte'. Bij de uitleg 'veranderde' ook werkelijk het lichtpatroon. Het patroon bestond uit ragfijne 'licht-draden' met op belangrijke punten (keuzemomenten in het leven) fijne kristal-knoopjes. De kern (Ziel) bestond uit een geometrisch patroon. De Meester stond op de verhoogde achtergrond toe te kijken en knikte bevestigend en met een lieflijke aanblik zijn hoofd.
De persoon vroeg na de uitleg: "Hoe weet jij dit allemaal?" 'Ik ben een Sjamaan", was mijn antwoord. "Hoe weet jij dat je dat bent?" vroeg de persoon op zijn beurt. "Ik weet al vanaf mijn vierde levensjaar dat ik 'anders' ben." Ik schrok van dit antwoord want terwijl ik dit antwoord gaf dacht ik in de droom: ' wat zeg ik nou, een Sjamaan én anders zijn!' Terwijl ik dit alles aan het overdenken was, nog altijd tijdens de droom, 'zag' ik dat ik de persoon aan wie ik alles aan het uitleggen was ikzelf was. De Meester op de verhoging, het Hogere Zelf.
Ik werd met een schok wakker.

Uitleg:
Naar aanleiding van bovenstaande droom : 'De ziel in al haar Glorie', ben ik gaan over-denken en analyseren, wat NU eigenlijk mijn zielopdracht is.  
  
* Mijn speciale kwaliteiten (talenten) zijn: schrijven, vermogen accuraat te analyseren, inzicht in dromen en bekwaamheden anderen te motiveren; een helderziende ontvankelijkheid, liefde voor schoonheid, werken met droomsymboliek en waardering voor de natuur.

* De zin in mijn leven is uitdrukking te geven van mijn talenten.

* Het levensdoel (tao in mijn geboortehoroscoop) mijn medemens belangeloos te helpen in het vinden van hun roeping, soort van weg-wijzer zijn op het levens-pad..

Misschien is het interessant om te weten en te lezen dat een van de beste manieren om aanwijzingen/informatie over je (levens)opdracht te krijgen via geleide dromen is.
Soms komt een droom over de bestemming van je ziel spontaan, soms moet jezelf stappen ondernemen om je op deze hulp voor te bereiden. Je kunt namelijk zelf een droom opwekken.


Het opwekken van een droom heeft een lange geschiedenis. De praktijk gaat terug tot ten minste de tempels van het oude Griekenland. Daar werden mensen erop voorbereid een droom te krijgen die verband hield met het genezen van een of andere lichamelijke kwaal. De dromer hoopte een ontmoeting te hebben met god Aesculapius en zowel diagnostische informatie als een medisch voorschrift te krijgen. Tempelpriesters speelden een rol in de inleidende rituelen en bij het interpreteren van de dromen.
Recentelijk hebben droomonderzoekers deze basisprocedure teruggevonden en aangepast. Natuurlijk is nog steeds enige vaardigheid in droominterpretaties vereist, maar veel dromers hebben al succes behaald bij een breed scala van problemen. Geleid dromen over je levensopdracht is een gebied dat je makkelijk kunt verkennen.


De techniek is eenvoudig en direct. Wat maakt dat de methode werkt, is de oprechtheid van je verlangen leiding te ontvangen. Kies een nacht uit dat er een goede kans is dat je goed slaapt. Het is belangrijk als je niet gestoord zal worden door een wekker maar geleidelijk wakker kunt worden bijvoorbeeld in een weekend. Dat ene verschil kan het al veel makkelijker maken je dromen te herinneren.
Besteed de avond vóór je droom, voordat je naar bed gaat, een paar minuten aan een paar voorbereidende schrijfoefeningen.
Schrijf de vraag zodanig op dat ze precies datgene vraagt wat je wenst te weten.
Besteed voordat je gaat slapen een paar minuten aan gebed over je vraag. Gebruik de gebedsvorm of –methode die voor jouw gevoel het beste is. Het doel van deze stap is je oprechte gevoelens over de vraag te bevorderen. Het opwekken van dromen gaat gewoonlijk het beste als je hart er volledig betrokken is bij wat je doet.
Houd ten slotte als je afdrijft in de slaap, je vraag in gedachten. Het hoeft niet perse het allerlaatste te zijn waar je aan denkt voordat je in slaap valt, maar probeer toch enige aandacht voor het onderwerp te houden terwijl je binnengaat in die halfbewuste toestand die halfslaap genoemd wordt.



Schrijf als je wakker wordt- midden in de nacht of ’s morgens- elke droom op die je je herinnert, ongeacht of die op het eerste gezicht al of niet toepasselijk lijkt. Het is een aanvulling op andere bronnen als je een uiteindelijk antwoord formuleert. Zelden zal een droom je op zijn eentje een betrouwbare oplossing geven. In plaats daarvan zal je waarschijnlijk ontdekken dat dromen met betrekking tot de bestemming van je ziel een van de volgende drie dingen doen: de hiaten in je kennis opvullen met ontbrekende informatie, mogelijkheden demonstreren die je in het wakend leven misschien zal willen verkennen of onderzoeken, of een terugkoppeling leveren op je huidige perspectief in waaktoestand.
Welke hiaten in je kennis zou een droom opvullen? De droom zou bijvoorbeeld een specifiek talent kunnen laten zien dat je hebt genegeerd of niet hebt herkent, of een veelbelovende manier kunnen tonen om van een of ander vermogen gebruik te gaan maken. Een ander soort ontbrekende informatie heeft betrekking op je persoonlijkswiel.


Dikwijls zal een droom je symbolisch een hindernis tonen die je opdracht dwarszit: een of ander persoonlijkheidspatroon dat je voortgang belemmert. Dromen kunnen ook een oefenstadium zijn. ’s Nachts beproef je soms mogelijkheden. Een geleidedroom kan bijvoorbeeld tonen hoe je ( of een andere figuur in de droom die eigenlijk een aspect van jezelf voorstelt) iets doet dat een deel is van de bestemming van je ziel.

Tenslotte kunnen geleide dromen terugkoppeling geven over de nauwkeurigheid van je inzicht tijdens je waakbewustzijn. Zij kunnen bevestigen dat je op het goede spoor zit of je waarschuwen dat je je op een doodlopende weg bevindt. Deze functie van je droomleven kan echter alleen in werking treden als je eerst tracht tot een bewust besluit te komen. De onbewuste geest kan dan via droombeelden handelen om de beoordeling van je bewuste verstand te steunen of te ontmoedigen. Stel dat je de voorafgaande maatregelen (oefeningen) gedaan hebt om aanwijzingen te krijgen over de bestemming van je ziel. Je denkt dat de stukjes van de puzzel in elkaar beginnen te passen en dat de verwoording van je opdrachtthema zo iets is als: ‘achtergestelde en vergeten mensen helpen zelfrespect te krijgen’. Dat klinkt bewonderenswaardig en het past misschien wel bij je talenten; maar is het correct? Is het feitelijk datgene waarvoor je geboren bent? Eén manier om terugkoppeling te krijgen is het je dromen te vragen. Ieders droombeelden-taal is in hoge mate persoonlijk en zeer uiteenlopend, maar actie en symbolen die wijzen op succes of harmonie, zijn waarschijnlijk een aanmoediging dat je op het juiste spoor zit.

De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt, maar kijk uit naar tekenen als: succesvol op je bestemming aankomen, een muziekinstrument dat goed gestemd is, of het krijgen van een goed cijfer op school. Kijk tegelijkertijd uit naar droombeelden die je suggereren dat je je vergist. Het beeld komt misschien als een woordspeling, zoals getroffen worden bij trefbal, of het zien van een ontspoorde trein. De negatieve terugkoppeling zou je ook kunnen tonen dat je in de droom verward raakt of dat je verkeerd begrepen wordt door je omgeving.

Het is duidelijk dat er geen onfeilbare regels zijn voor het werken met geleide dromen. Als echter dromen gebruikt worden in samenhang met andere benaderingen, kunnen ze een waardevolle aanvulling zijn. Dromen bieden nieuwe inzichten in de onbewuste kant van jezelf; dikwijls maken ze het mogelijk dat je individualiteits-zelf je belangrijke aanwijzingen geeft voor het vinden van je levensopdracht. 
  
Tinkernel©


1 opmerking:

  1. Anoniem10/10/2011

    ooww wat heb je het weer super uitgelegd.
    Op een rustig moment ga ik mezelf zeker een vraag voorleggen voor het slapen gaan.
    Ik vind jou de allerbeste qua uitleg van dromen.
    Dank voor het delen van deze info Tink

    xxx Annette

    BeantwoordenVerwijderen