25 april 2011

The Way To The Centre Of My Heart

"Love has no other desire but to fulfill itself.. To melt and be like a running brook that sings its melody to the night.. To wake at dawn with a winged heart and give thanks for another day of loving." ~Kahlil Gibran~


Nadat ik gistermorgen op de eerste Paasdag mijn onderstaande droom aan het opschrijven was, mijn paas-ontbijt had klaargemaakt en daarna de radio aanzette, schalde uit de luidspeakers.. 'Man in the Mirror' van the master himself


'Man in the Mirror' is de vierde single, afkomstig van het album Bad van zanger Michael Jackson. Het nummer kwam uit in het begin van 1988.

Prachtige combinatie inclusief de getallen die erbij horen! Numerologisch ben ik een vier en geboren op huis-nummer acht. Misschien interessant om de tekst te bekijken.. kennelijk wordt er gevraagd mijn aandacht op 'iets' te richten!

 
"Open terrein"
Droom: 24-04-2011 6-4-13 23/5

Samen met mijn dochter moet ik naar het loterijkantoor. Er is een nieuw systeem, je mag je eigen loterij-nummer drukken. Er staat een enorme lange rij wachtenden. Mijn dochter schuift, alsof het een normale zaak is, voor in de rij aan. Schuchter ga ik naast haar staan, wetende dat ze voordringt. Mensen zeggen niets en ik kijk naar de mensen. We zijn aan de beurt, we gaan door een deur en komen in de ruimte/lokaal waar het apparaat staat opgesteld. Wat gek is voordat we aan het apparaat mogen komen, moeten we eerst 'onze gordijnen' persen/strijken. Ik hanteer het 'strijkijzer' en mijn dochter moet de gordijnen strak houden. Kennelijk gaat er iets niet goed want de punten van het gordijn zijn lichtelijk geschroeid. Plotsklaps smelten de gordijnen, kennelijk was dat de bedoeling, beetje vreemd allemaal. We drukken ons 'winnende' lot maar cijfers kan ik niet zien. Terwijl ik dit op schrijf gaat er een lichtje op Idea ( ik snap de cijfers nu! )

Uitleg:   

"Gotta make a change* 
For once in my life. 
It's gonna feel real good
Gonna make a difference
Gonna make it right"


*(nummer 5 : de verandering/open terrein)
Voordat het apparaat, wat de lotnummers drukt, 'aangeraakt/gebruikt' mag worden, is het noodzakelijk dat door 'hitte/warmte' het gordijn smelt. Met het gordijn wordt de 'ver-sluier ing' bedoelt. Door de aardse sluier kunnen we 'het verborgene' niet waarnemen. Sluier heeft ook met maagdelijkheid te maken. Ik ben van dierenriem-teken een Maagd.
Wat zijn de kenmerken van een Maagd?
De Maagd is het archetype van de oogstende mens. Het type dat het kaf van het koren scheidt. Geen ander teken kan zo goed instinctief onderscheid maken tussen gezond en ongezond, nuttig en zinloos, tussen waardevol of schadelijk maken. Een maagd is een geboren ‘tweede man’ (denk aan de song: 'Man in the Mirror/
  Michael Jackson was ook een Maagd.
) of de spil achter de schermen. Er is een grote liefde voor het detail en een bijna zo grote angst om de ‘grote sprong’ te wagen. Verder gaat een Maagd altijd door voor het meest ordentelijke teken, voor een Pietje Precies, maar in werkelijkheid is er geen ander teken wat zo’n strijd tegen de chaos voert als juist de Maagd.

Het Lot (van de Maagd Tinkernel) kan gezien worden in de context van dienstbaarheid en gehoorzaamheid aan universele wetten en is het teken van een zelf-reflectieve, meditatieve levenshouding. Door deze meditatieve houding kunnen gedachten die door gevoelens ontstaan en gevoed worden, geanalyseerd, bewust gemaakt en daardoor doorleefd worden waardoor ze gezuiverd en gereinigd worden.

Dat ik NU zelf mijn lot-nummer mag drukken betekend dat ik nu (in tijd) zover gekomen ben dat ik mijn leven (open terrein) zowel kan begrijpen als (in)voelen en zuiveren. Kortom ik be-leef als auteur van mijn eigen levensboek, het Leven.


Vervolg van de droom: 
Ik loop alleen door de uitgang, dochter hoort er nu niet meer bij.
Ik kom op een marktplein uit. Er staan hier aan de linkerkant groepen mensen te wachten. Het zijn 'Duitse' gastarbeiders die naar huis gaan. Ik ben in Londen op een groot (markt) plein. Ik loop het plein over en plotseling kom er een 'bruidspaar' over het plein gelopen. Het is een apart stel. Ze dragen 'futuristische' bruidskleding. Vooral de bruid is heel apart. Ze heeft een zilveren met tule verweven lange bruidsjurk aan. Beetje strak op de heupen maar vooral het metaal (zilver) glimt prachtig. Op haar borst draagt ze een sieraad van allemaal kleine 'plaatjes' aan elkaar gezet met zilveren draden en op ieder plaatje wat een zacht witte achtergrond heeft, staat een zacht grijze afbeelding van een jungle dier afgebeeld. Ik kijk naar een 'olifant' plaatje wat heel zacht afgebeeld is. Terwijl ik verteder kijk denk ik 'ze draagt de hele natuur op haar borst met zich mee'. Hij, de bruidegom, leek op 'een Man' die 'de Aarde' tot bruid genomen had. Even plotseling als ze kwamen, waren ze weer uit beeld verdwenen.


Uitleg:
"I'm starting with the man in the mirror
I'm asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself and then make a change
I'm starting with the man in the mirror
(Man in the mirror, oh yeah)
I'm asking him to change his ways, yeah
(Change)
No message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself and then make the change
You gotta get it right, while you got the time
'Cause when you close your heart
(You can't close your, your mind)
Then you close your mind".



Alleen maar niet eenzaam.
Dit droomstukje laat een decor zien waarin ‘verandering’ een grote rol speelt.
De Duitse gastarbeiders staan in de droom symbool voor oerwerkers (Germanen) en volksverhuizing (verandering van plaats). In mijn droom gingen de gastarbeiders naar huis. Dit is een droom-kenmerk van afsluiting van een zeer harde werkzame periode. Betrekking tot mijzelf kan ik stellen dat er een ‘verlichting’ van een (zwaar) aards proces gaande is.
Het feit dat het allemaal in London, (numerologisch 11 / Tweeling) afspeelt wil zeggen dat de ‘hoofd’(stad) het logisch denken en mijn buitenwereld voorstelt en Engeland (totaliteit, dubbel 4 ) communicatie op een ‘ander’ niveau. Engeland is voor mij het droomsymbool van de ‘onzichtbare’ wereld. Waarschijnlijk bereik ik (ontvang ik) een ‘aarde-hemel’ contact. Het één kan niet zonder het ander, (The Man in the Mirror) het Mystieke bruids-paar.
De verbondenheid op mystiek niveau. Het Ik-bewustzijn en het Zelf, samen drukken ze de 'zelfexpressie van de ziel' uit. Aan de kleuren van de kleding valt af te lezen dat Zuiverheid en Gevoel, samen een thema zijn, die ergens waar geen ‘tijd en ruimte’ heerst, aan de orde is geweest, een eeuwig verbond hebben gesloten. Twee krachtige Lichten samen-werkend (Zon & Maan) in de wereld van Gaya.



Vervolg van de droom:
Ik liep verder. Wederom 'plotseling', dook vanuit de lucht vlak boven mijn hoofd een enorme vogel op. Het was een condor. Nooit eerder heb ik zo gedetailleerd een bestaande vogel in mijn droom gezien. Zwart/ grijs/wit met een grote gele snavel en zo groot als ikzelf. Als hij boven mijn hoofd in een duikvlucht mij wilde pakken (wat kennelijk zijn bedoeling was) zag ik zijn enorme klauwen en zijn loerende ogen. Kennelijk beschouwde hij mij als zijn prooi. Na een paar duik- en grijp pogingen verschool ik mij onder een lege kraam, ik wilde niet meegenomen worden. Nadat de 'lucht' weer geklaard was liep ik verder, volgens mij ergens achter aan de rand van het plein. Er stonden auto's geparkeerd, ik hoorde iets op de keien kletteren. Nieuwsgierig liep ik naar de achterkant van de geparkeerde auto's. Ik zag dat bandieten benzine uit de auto's aan het stelen was. Twee hielden een jongeman met zijn armen naar achteren vast terwijl een derde man benzine uit de auto aftapte. Ik wilde wegrennen om de politie te halen maar een vierde man merkte mij op en kwam achter de auto vandaan en wilde mij grijpen.

Uitleg:
"No message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself and then make the change
You gotta get it right, while you got the time
'Cause when you close your heart
(You can't close your, your mind)
Then you close your mind"


In de afgelopen tijd voordat ik deze droom had, had ik last van allerlei kwaaltjes. Ik wilde niet de kwaaltjes benoemen maar ik weet wel dat het voortkwam uit het gevoel van: verlies en verdriet. Afgelopen tijd had ik constant griepachtige symptomen, regelmatig hoofdpijn en een alles doordringend gevoel van ‘zwaarte, energieloos zijn, en overspannenheid’. Maar toen ik deze droom tevoorschijn kwam, voelde ik ruimte, vrijheid en verbondenheid. De ‘ziekte-vogel’ (ik was immers de prooi) deed mij denken aan de geesten die zich door de wind laten meevoeren en door de traditionele Iroquois (confederatie indiaanse volken in het oosten van Noord-Amerika ) als ziektedragers worden gezien. Ik liet mij niet oppakken door de enorme klauwen en zocht beschutting onder een lege marktkraam. De leegte van de kraam symboliseert het gevoel van ‘genezing’ (bevrijding); ik ‘denk’ (projectie) mezelf niet langer ziek, lichamelijke ongemakken zijn niet meer in ‘zicht’. Ik heb mezelf in deze droom aangestuurd om genezing tot stand te brengen. Voor mij is dit een juiste droom-interpretatie want vanuit mijn ‘sjamanistisch’ verleden had ik de macht tot genezing maar mocht deze in dit leven, tot op heden, niet voor eigen gewin gebruiken. Mede doordat ik de vereniging van de Man met de Vrouw tot stand heb gebracht, (Mystieke huwelijk; zie bovenstaande tekst) heb ik door hard en zorgzaam zwoegen in dit leven (oerwerken) dit verbod mogen opheffen (volksverhuizing). Gevoel is gezuiverd van donkere macht.
Het laatste stuk ‘het stelen/aftappen’ van brandstof is een onderdeel van mijn leven, namelijk het hoofdstuk ‘opoffering’. Veel weggeven en delen, in welke vorm dan ook, vanuit een eerlijk zuiver hart. Niet altijd de erkenning gekregen die ik verdiende mede ook omdat ik het niet noodzakelijk vond om deze te krijgen. Ik had immers veel goed te maken t.o.v. mezelf.
Door dit bewuste proces zette ik vaak mezelf ‘gevangen’, liet gebeuren wat gebeuren moest. Dit is een bewijs dat ‘vooraf’ weten niet altijd gemakkelijk is. De kunst is toch datgene te laten gebeuren ongeacht de uitkomst, dat is de weg van het hart. Na allerlei (levens) ervaringen kom ik in het centrum van mijn Hart aan. Door de ervaringen onderweg ben ik in staat om elke ontmoeting betekenis te geven. 

Tinkernel
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten